diashow
Olli Lehtonen

Muualla verkossa

Jaa eteenpäin

Olli Lehtonen

Olli Lehtonen

Tapahtumakalenteri

Ma Ti Ke To Pe La Su
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Tietotori

Bussivuoro Pohjoiselle Lintuvaarantielle


HSL pitää Pohjoisen Lintuvaarantien asukkaat ilman bussivuoroja
Kun Helsingin Seudun Liikenne (HSL) uusi bussireittejään Lintuvaarassa joitain vuosia sitten, Pohjoisen Lintuvaarantien asukkaat jäivät ilman toimivaa bussiyhteyttä Leppävaaraan. Monien lintuvaaralaisten kävelymatka pysäkille on nyt reilusti yli puoli kilometriä. HSL:n omankin ilmoituksen mukaan 700 metriä. Tärkeitä asiointeja ja tapaamisia jää käymättä, kun matka on yksinkertaisesti liian pitkä. Ikäihmiset ovat kertoneet, etteivät aina jaksa lähteä liikkeelle erityisesti talvella, liukkailla tai sateella. Sama tilanne lienee pienten lasten kanssa liikkuvilla. Edes palvelulinjaa HSL ei ole katsonut aiheelliseksi laittaa ajamaan Pohjoista Lintuvaarantietä.

Ongelma olisi helposti ratkaistavissa niin, että 510:n ja 510B:n (tulevaisuudessa 555 ja 555B) yksi vuoro tunnissa laitettaisiin kulkemaan kolmen pysäkin matkan bussien perinteistä reittiä Jääskeläntietä ja Pohjoista Lintuvaarantietä. Yksi vuoro lisää tuntia kohden ei olisi mitenkään kohtuutonta. Kilometrin reittimuutos sinänsä ei vaikuttaisi mitenkään bussien ajoaikoihin -  HSL itse ilmoitti pari vuotta sitten. Bussipysäkkien paikatkin ovat vanhastaan valmiina. Mistä sitten kiikastaa?

HSL ilmoittaa nyt, että yli puolen kilometrin kävelymatka pysäkille on ohjeistuksen mukainen ja että nykyinen palvelutaso on riittävä. Linjaston vuoroväleistä tulisi muutoksella harvempia ja selkeys kärsisi. Lopuksi HSL perustelee, että tällaiset reittipoikkeamat tekevät joukkoliikenteen käyttämisen vähemmän helpoksi ja havainnolliseksi.

Linja-autot ovat liikennöineet Leppävaarasta Lintuvaaraan, entiseen Harakkaan yhdeksänkymmenen vuoden ajan. Suurimman osan ajasta bussit ovat Lintuvaarassa kulkeneet nykyistä 510 reittiä ja Pohjoisen Lintuvaarantien reittiä vuorotellen useita kertoja tunnissa. Miten me emme nyt osaisi mennä oikeaan aikaan pysäkille bussia odottamaan?
Bussilinja 510 Martinlaaksosta Tapiolaan on osa liityntäliikennettä, siksi sen tulisi pysyä aikataulussa mahdollisimman tarkkaan. Tällä hetkellä suuret aikatauluheitot välipysäkeillä eivät herätä luottamusta julkista liikennettä kohtaan.

Uutiset Espoo.fi

Espoo.fi:ssä käyttökatkoja 28.3.2019

Kaupungin tietotekniikkaan tehdään päivitys, joka aiheuttaa käyttökatkoja espoo.fi-sivustoon torstaina 28.3.2019 kello 15-20.

Lue lisää »

Kaupunginhallituksen päätöksiä 25.3.2019

Kaupunginhallitus merkitsi tiedoksi henkilöstötunnusluvut vuodelta 2018 ja allekirjoitti tilinpäätöksen. Kaskenkaatajan asemakaava Tapiolassa sekä...

Lue lisää »

Uutiset Demokraatti.fi

”Olemme asiasta hyvin pahoillamme” – Finnwatch: Valion tavarantoimittajat polkevat siirtotyöläisten oikeuksia Thaimaassa

Valion toimitusketjussa Thaimaassa on havaittu siirtotyöläisten oikeuksia koskevia epäkohtia, ilmenee kansalaisjärjestö Finnwatchin selvityksestä. Valio...

Lue lisää »

WWF: Suomalaisten lihankulutus lisääntynyt 2000-luvulla lähes 20 % – suosittaa syömään punaista lihaa korkeintaan kerran viikossa

Ilmastoystävällisessä ja luonnon kannalta kestävässä ruokavaliossa syödään punaista lihaa korkeintaan kerran viikossa, arvioidaan WWF:n uudessa...

Lue lisää »

Uutiset SDP.fi

SDP:n Skinnari: SDP sitoutunut pääradan ja keskeisten raideyhteyksien kehittämiseen

Aamulehden otsikko (25.3.) antaa virheellisen kuvan SDP:n linjasta tunnin junaan. SDP haluaa kehittää raideliikennettä suunnitelmallisesti....

Lue lisää »

Torsti ja Ihalainen: SDP ajaa työn murroksen keskellä jatkuvan oppimisen mallia, joka kuuluu kaikille

Työn murroksen keskellä olennaista on luoda ihmisille tulevaisuudenuskoa ja välttää uhkakuvien ja pelon lietsontaa. Se edellyttää panoksia koulutukseen...

Lue lisää »