diashow
Olli Lehtonen

Muualla verkossa

Jaa eteenpäin

Olli Lehtonen

Olli Lehtonen

Tapahtumakalenteri

Ma Ti Ke To Pe La Su
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    
Tietotori

Bussivuoro Pohjoiselle Lintuvaarantielle


HSL pitää Pohjoisen Lintuvaarantien asukkaat ilman bussivuoroja
Kun Helsingin Seudun Liikenne (HSL) uusi bussireittejään Lintuvaarassa joitain vuosia sitten, Pohjoisen Lintuvaarantien asukkaat jäivät ilman toimivaa bussiyhteyttä Leppävaaraan. Monien lintuvaaralaisten kävelymatka pysäkille on nyt reilusti yli puoli kilometriä. HSL:n omankin ilmoituksen mukaan 700 metriä. Tärkeitä asiointeja ja tapaamisia jää käymättä, kun matka on yksinkertaisesti liian pitkä. Ikäihmiset ovat kertoneet, etteivät aina jaksa lähteä liikkeelle erityisesti talvella, liukkailla tai sateella. Sama tilanne lienee pienten lasten kanssa liikkuvilla. Edes palvelulinjaa HSL ei ole katsonut aiheelliseksi laittaa ajamaan Pohjoista Lintuvaarantietä.

Ongelma olisi helposti ratkaistavissa niin, että 510:n ja 510B:n (tulevaisuudessa 555 ja 555B) yksi vuoro tunnissa laitettaisiin kulkemaan kolmen pysäkin matkan bussien perinteistä reittiä Jääskeläntietä ja Pohjoista Lintuvaarantietä. Yksi vuoro lisää tuntia kohden ei olisi mitenkään kohtuutonta. Kilometrin reittimuutos sinänsä ei vaikuttaisi mitenkään bussien ajoaikoihin -  HSL itse ilmoitti pari vuotta sitten. Bussipysäkkien paikatkin ovat vanhastaan valmiina. Mistä sitten kiikastaa?

HSL ilmoittaa nyt, että yli puolen kilometrin kävelymatka pysäkille on ohjeistuksen mukainen ja että nykyinen palvelutaso on riittävä. Linjaston vuoroväleistä tulisi muutoksella harvempia ja selkeys kärsisi. Lopuksi HSL perustelee, että tällaiset reittipoikkeamat tekevät joukkoliikenteen käyttämisen vähemmän helpoksi ja havainnolliseksi.

Linja-autot ovat liikennöineet Leppävaarasta Lintuvaaraan, entiseen Harakkaan yhdeksänkymmenen vuoden ajan. Suurimman osan ajasta bussit ovat Lintuvaarassa kulkeneet nykyistä 510 reittiä ja Pohjoisen Lintuvaarantien reittiä vuorotellen useita kertoja tunnissa. Miten me emme nyt osaisi mennä oikeaan aikaan pysäkille bussia odottamaan?
Bussilinja 510 Martinlaaksosta Tapiolaan on osa liityntäliikennettä, siksi sen tulisi pysyä aikataulussa mahdollisimman tarkkaan. Tällä hetkellä suuret aikatauluheitot välipysäkeillä eivät herätä luottamusta julkista liikennettä kohtaan.

Uutiset Espoo.fi

Digital Illustrated uudistaa Espoon kaupungin viestinnällisen intranetin ja SharePoint-työtilat

Digital Illustrated Finland Oy on solminut 10.8.2018 Espoon kaupungin kanssa sopimuksen kaupungin viestinnällisen intranetin ja sähköisten työtilojen...

Lue lisää »

Sosiaali- ja terveyslautakunnassa ensi torstaina 23.8.2018

Käsittelyssä ovat mm. heinäkuun osavuosikatsaus, lausunto vuosien 2019-2030 investointiohjelmasta ja kohdeavustusten myöntämisen periaatteet.

Lue lisää »

Uutiset Demokraatti.fi

”Asiakkaista on pak­ko sii­vota muisti­sairaat van­hukset ja ha­katut vai­mot” – Professorilta tyly arvio markkinamallista: Vaikeasti hoidettaville luvassa vain ”lämmintä kättä”

Suomen Kuvalehti uutisoi heinäkuun alussa, miten sosiaali- ja terveysministeriössä parinkymmenvuoden virkauran tehnyt lääkintäneuvos Terhi...

Lue lisää »

Teatteriarvio Juhlaviikkojen ”Eins, zwei,drei” -esityksestä: Ihmisesineitä lopunaikojen museossa

Kansallisteatterin suuri näyttämö on pressutettu yltympäri ja esityksen intromusiikin aikana voi arvailla, mitä erikokoiset kohoumat voivat olla. Kun...

Lue lisää »

Uutiset SDP.fi

Ihalainen Demokraatissa: Orpon suuntaamat tykinpiiput hämmentävät

Valtiovarainministeri Petteri Orpo (kok.) on pyytänyt valtiovarainministeriön, työ- ja elinkeinoministeriön sekä opetusministeriön...

Lue lisää »

Miksi Perussuomalaiset haluaa Ylen maksulliseksi?

Perussuomalaisten eduskuntaryhmän puheenjohtaja Leena Meri haluaa lopettaa Yleisradion julkisena palveluna (Uusi Suomi 17.8.). Hän ehdottaa,...

Lue lisää »