diashow
Olli Lehtonen

Muualla verkossa

Jaa eteenpäin

Olli Lehtonen

Olli Lehtonen

Tapahtumakalenteri

Ma Ti Ke To Pe La Su
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
Tietotori

Bussivuoro Pohjoiselle Lintuvaarantielle


HSL pitää Pohjoisen Lintuvaarantien asukkaat ilman bussivuoroja
Kun Helsingin Seudun Liikenne (HSL) uusi bussireittejään Lintuvaarassa joitain vuosia sitten, Pohjoisen Lintuvaarantien asukkaat jäivät ilman toimivaa bussiyhteyttä Leppävaaraan. Monien lintuvaaralaisten kävelymatka pysäkille on nyt reilusti yli puoli kilometriä. HSL:n omankin ilmoituksen mukaan 700 metriä. Tärkeitä asiointeja ja tapaamisia jää käymättä, kun matka on yksinkertaisesti liian pitkä. Ikäihmiset ovat kertoneet, etteivät aina jaksa lähteä liikkeelle erityisesti talvella, liukkailla tai sateella. Sama tilanne lienee pienten lasten kanssa liikkuvilla. Edes palvelulinjaa HSL ei ole katsonut aiheelliseksi laittaa ajamaan Pohjoista Lintuvaarantietä.

Ongelma olisi helposti ratkaistavissa niin, että 510:n ja 510B:n (tulevaisuudessa 555 ja 555B) yksi vuoro tunnissa laitettaisiin kulkemaan kolmen pysäkin matkan bussien perinteistä reittiä Jääskeläntietä ja Pohjoista Lintuvaarantietä. Yksi vuoro lisää tuntia kohden ei olisi mitenkään kohtuutonta. Kilometrin reittimuutos sinänsä ei vaikuttaisi mitenkään bussien ajoaikoihin -  HSL itse ilmoitti pari vuotta sitten. Bussipysäkkien paikatkin ovat vanhastaan valmiina. Mistä sitten kiikastaa?

HSL ilmoittaa nyt, että yli puolen kilometrin kävelymatka pysäkille on ohjeistuksen mukainen ja että nykyinen palvelutaso on riittävä. Linjaston vuoroväleistä tulisi muutoksella harvempia ja selkeys kärsisi. Lopuksi HSL perustelee, että tällaiset reittipoikkeamat tekevät joukkoliikenteen käyttämisen vähemmän helpoksi ja havainnolliseksi.

Linja-autot ovat liikennöineet Leppävaarasta Lintuvaaraan, entiseen Harakkaan yhdeksänkymmenen vuoden ajan. Suurimman osan ajasta bussit ovat Lintuvaarassa kulkeneet nykyistä 510 reittiä ja Pohjoisen Lintuvaarantien reittiä vuorotellen useita kertoja tunnissa. Miten me emme nyt osaisi mennä oikeaan aikaan pysäkille bussia odottamaan?
Bussilinja 510 Martinlaaksosta Tapiolaan on osa liityntäliikennettä, siksi sen tulisi pysyä aikataulussa mahdollisimman tarkkaan. Tällä hetkellä suuret aikatauluheitot välipysäkeillä eivät herätä luottamusta julkista liikennettä kohtaan.

Uutiset Espoo.fi

Koe Karakallio Creative 10.‒11.11.2018

Koe Karakallio Creative -tapahtuma tuo vaikuttavia taideteoksia Karakallioon isänpäiväviikonlopun lauantaina ja sunnuntaina 10. ja 11. marraskuuta klo...

Lue lisää »

Espoon kaupunki korottaa useiden ammattiryhmien palkkoja

Lastentarhanopettajien palkat nousevat 175 euroa kuukaudessa 1.1.2019 alkaen. Espoo korottaa myös useiden muiden varhaiskasvatuksen ja sosiaali- ja...

Lue lisää »

Uutiset Demokraatti.fi

Arvostelu: Yhden tähden Maskulaa pelättiin ja ihailtiin – Sitten kriitikolta loppui kiinnostus uusien elokuvien arvostelemiseen digitaalisen vallankumouksen myötä

Suurelle yleisölle turkulainen elokuvakriitikko Tapani Maskula tuli tunnetuksi Helsingin Sanomien Nyt-liitteen kriitikkoraadin vakiojäsenenä. Yleislinjasta...

Lue lisää »

Liigan surkein joukkue voitti viimein täyden pistepotin

Jääkiekkoliigan tiistain ainoassa ottelussa Ässät voitti vieraissa Jukurit 2–0. Voitto oli Ässille toinen peräkkäin. Ässien maalit tekivät...

Lue lisää »

Uutiset SDP.fi

SDP:n Skinnari: Ilmastonmuutos on Suomelle velvollisuus, mutta samalla mahdollisuus

Aktiivinen ilmastomuutoskeskustelu on Suomelle velvollisuus tehdä todellisia tulevaisuuden investointeja päästöttömään liikenteeseen, teollisuuteen ja...

Lue lisää »

SDP:n Filatov: Lakeja säädetään hallituksen esitysten pohjalta eikä luonnoksiin sitoutuen

Pääministerin mukaan irtisanomislain synnyttämä vakava kiista vaatii tiedonantoa. Eduskunnan odotetaan siis ottavan kantaa asiaan, josta on olemassa...

Lue lisää »